Wskazówki dla studentów

Jak napisać spersonalizowaną wiadomość rekrutacyjną dla studentów (plus przykłady)

Zespół sukcesu klienta Handshake waży.

Czy pamiętasz treść ostatniego otrzymanego spamu? Jeśli to było bezosobowe, prawdopodobnie nie. Możliwe jest również, że anulujesz subskrypcję. Bardziej niż prawdopodobne, zignorowałeś to. Jeśli nie spersonalizujesz w znaczący sposób swojej wiadomości rekrutacyjnej do talentów początkujących, kandydaci mogą zareagować podobnie.

Wyobraźmy sobie inny scenariusz. Zastanów się nad ostatnim e-mailem marketingowym lub konsumenckim, który przekonał Cię do podjęcia działania. Jak wyróżniał się ten e-mail – czy był skierowany do Ciebie i czy zawierał odpowiednie, terminowe i przydatne rozwiązania, które pomogą zoptymalizować Twoją strategię?

Marketing i rekrutacja stanowią dwie odrębne funkcje biznesowe, ale dzielą się najlepszymi praktykami w zakresie komunikacji w tym samym stylu. A dla generacji Z – „zawsze połączonej” generacji – e-mail jest preferowaną metodą kontaktu z firmami.

Ustalenia uścisku dłoni potwierdzają, że 82% studentów i młodych absolwentów woli uczyć się o potencjalnych pracodawcach poprzez komunikację online od osób rekrutujących, takich jak wiadomości na platformie usług kariery, a 95% woli współpracować z pracodawcami, którzy wysyłają spersonalizowane, proaktywne wiadomości.

Przed wysłaniem kolejnej wiadomości rekrutacyjnej kandydatowi zapoznaj się z tymi pięcioma skutecznymi strategiami personalizacji wiadomości (a także sprawdź na końcu kilka przykładów inspiracji).

1. Wykonaj swoje badania.

Dzisiejszy wczesny talent już teraz dokłada należytej staranności, badając Cię. To tylko fair, że spędzasz trochę czasu na poznawaniu ich.

Najpierw określ, kim są twoje idealne segmenty talentów, a następnie skorzystaj z ich profili, aby zmapować z lotu ptaka ich zainteresowania, programy zajęć pozalekcyjnych oraz organizacje studenckie lub stowarzyszenia. Targowiska talentów, takie jak Uścisk dłoni, mogą pomóc odkryć wiele z tych informacji, ponieważ studenci wypełniają swoje profile, a uniwersyteckie centra kariery potwierdzają wpisy swoim systemem ewidencji.

Uzupełnij swoje badania danymi dotyczącymi tego, co motywuje Gen Z poprzez zasoby takie jak raporty Campus Handshake do kariery lub Women in Tech. Ten dokładny zbiór informacji pozwala stworzyć bogaty profil tego, kim jest twój idealny kandydat i czego pragnie od następnej roli, umożliwiając dostosowanie wiadomości i wykorzystanie tych atrybutów.

Przeanalizujmy inny przykład: powiedzmy, że zostałeś poproszony o zbudowanie wczesnego strumienia talentów, aby wypełnić swój letni program stażowy. Chcesz gwiazdorskich studentów z dyplomami biznesowymi i chociaż konkurencja o najlepsze wczesne talenty pozostaje konkurencyjna, wiesz, że silna kultura dobrego samopoczucia pracodawcy jest jedną z najlepiej strzeżonych tajemnic rekrutacyjnych.

Mając na uwadze te informacje, znajdź odpowiedni talent, który może być zainteresowany tym, co masz do zaoferowania, koncentrując się na zainteresowaniach kandydatów, takich jak lekkoatletyka lub programy pozalekcyjne, takie jak wellness. Następnie wyróżnij się, mówiąc językiem tego kandydata.

Wskazówka: Przeprowadzanie badań według uczniów i personalizacja każdej wiadomości może być czasochłonne. Kampanie, Handshake Premium, pozwalają zaoszczędzić czas na personalizowanie wiadomości na podstawie atrybutów uczniów na dużą skalę.

Zobacz to w akcji, czytając historię sukcesu ucznia Claremonta McKenny, Roberta Caina.

Cain pierwszy staż odbył w Handshake po otrzymaniu wiadomości dla stażysty jako ambasador marki. Ponieważ program odpowiadał jego zainteresowaniom w marketingu i mediach społecznościowych, natychmiast zareagował i otrzymał możliwość przeprowadzenia wywiadu przed znalezieniem pracy.

2. Zacznij od osobistego wprowadzenia.

Zacznij swój e-mail od kontekstu wokół tego, kim jesteś i dlaczego docierasz.

Podaj, w jaki sposób ten kandydat może prosperować w Twojej organizacji oraz dlaczego Twój pracodawca jest najlepszym miejscem do rozpoczęcia kariery. W tym miejscu chcesz odwołać się do ich odpowiednich zainteresowań, a także sposobów, w jakie kultura Twojej firmy może je pielęgnować.

Ale imię jest pierwsze. Luke Sprague, kierownik ds. Sukcesu klienta uścisk dłoni, mówi: „Wywołanie określonych atrybutów studenta – takich jak imię studenta, nazwa główna i nazwa instytucji – oraz odniesienie do kryteriów wyszukiwania może znacznie przyczynić się do personalizacji wiadomości rekrutacyjnej”.